Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

Karacteristieken van de B-747 van BOAG-BEAP:

historiek: lees...
te koop:   lees...
EPNdB  levels:
-TO = 109,3 dB (takeoff)
-SL =    99,2 dB (side level)
-AP = 
107.8 dB (approach)
bron: FAA

Uit de nieuwe milieuvergunning:
QC= 10(G-85)/10

toegepast op de
B-747 van Boag:

QC - To = 269
QC - Ap = 190

in 't kort: dit toestel
mag in Oostende
's nachts
niet vliegen

tenzij men de tekst van de milieuverguning anders interpreteert dan wordt:
QC - To = 84
QC - Ar = 24
=> 's nachts niet opstijgen, wel nog 10 jaar landen (tenzij we gelijk halen bij de RvS)

Het wordt nog een interessant betoog voor de rechter(s)!

The BOAG - BEAP Tales and Rumours

(14-mei-05)

27 jaar oud en zeer lawaaierig

Geruchten doen reeds geruime tijd de ronde, dat even na Pinksteren een nieuwe cargomaatschappij op Oostende zal starten met een Boeing 747-200F en vluchten zal uitvoeren op Lagos en andere Afrikaanse bestemmingen. De maatschappij luistert naar de naam “BOAG Air” en meldt op zijn website www.boagair.com: “BOAG coming soon…”
. De eigenaar van de website is ene Rudy Pont uit Deurne, maar BOAG Air zou in Zuid-Afrika gevestigd zijn.

Er staat sinds kort op Manston Airport een 27 jaar oude B747-200, die tot onlangs nog actief was bij Air Bangladesh. Het toestel wordt dus, naar verluidt en hoogdringend herschilderd. In dienst bij Air Bangladesh was het nog in afschilferende Kalitta-kleuren getooid en moest het al enkele keren aan de grond worden gehouden (1). In november 2004 moest het in Maastricht nog worden getakeld naar een onderhoudsloods om er voor minstens 10 dagen aan een aantal technische problemen te worden verholpen (2).

Op de webite van de Belgische maatschappij BEAP, www.beap.be, staat te lezen dat BEAP contractueel de vertegenwoordiger (“General Sales Agent”) van BOAG Air is geworden voor de Benelux, Italië en Noord-Frankrijk.

BEAP nv werd in 2002 als Belgische luchtvaartmaatschappij opgericht met de bedoeling passagiersvluchten uit te voeren naar West-Afrikaanse bestemmingen. BEAP zou daarvoor de licentie hebben mogen gebruiken van Holland Exel. Maar sinds de perikelen met Holland Exel na faling helemaal de verkeerde kant uitgingen, vat BEAP nu het plan op om aan cargoluchtvaart te gaan doen. En zo kwam BOAG in het vizier. Of BOAG reeds een licentie heeft, is nog onduidelijk. Hoe dan ook, wordt in Antwerpen reeds volop voor BOAG gerekruteerd en is BOAG coming soon…

 


 

 

 

WILOO onderzoekt
 momenteel alle Oostendse toestellen
 op conformiteit met de
 nieuwe milieuvergunning
 

 

 

 

Afhankelijk van onze doorlichting
 worden al of niet
 juridische acties
 gestart
bij overtredingen