Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

 

 

 

 

Omwonenden mogen niet langer vragen stellen

Tijdens de jongste vergadering van de Overlegcommissie Luchthaven Oostende (OLO) (1) verklaarde een ambtenaar van Belgocontrol dat het de laatste keer was dat hij nog uitleg zou geven over baangebruik van de vliegtuigen! Met betrekking tot het incident van 3 januari, waarbij een vliegtuig van Egypt Air de landing moesten afbreken en bulderend boven de woonwijken vloog, verklaarde hij dat er niets aan de hand was en dat het hier om een normale standaard procedure ging. Met andere woorden, we moeten zwijgen en niet zeuren. Pas na een crash is er sprake van een "incident' en een onderzoek zal pas dan gestart worden.

WILOO dacht dat het volk soeverein was, en ambtenaren ten dienste van het volk stonden. BELGOCONTROL heeft daar blijkbaar een andere kijk op. WILOO vindt de uitlatingen van Belgocontrol ongehoord en beraadt zich over mogelijke initiatieven.

Omwonenden mogen trouwens ook niet meer bellen naar de verkeerstoren met vragen over incidenten (2). Wanneer we bellen doen we dat steeds heel beleefd ook al gooien sommige ambtenaren de hoorn dicht.

Conclusie: de heren ambtenaren willen niet op de vingers gekeken worden!

DE LUCHTHAVEN is een staat in de staat

 

 

(1) kadert binnen de milieuvergunning voor de luchthaven, deze commissie is een overleg en informatie platform. Ze is samengesteld met vertegenwoordigers van de steden Oostende en Middelkerke, de luchthaven en de omwonenden.

(2) Het nummer staat nochtans op de website van de luchthaven, zonder bijkomende informatie over wat kan of niet!

 

 

 

 

 

jongste incident:
 13 februari '06


volgens Belgocontrol zat het toestel boven de mininimale toegelaten hoogtes, volgens omwonenden zat het extreem... laag