Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

Vracht april 2013 luchthaven Oostende

"Malaise houdt verder aan"

Eenzelfde beeld als vorige maand. Het aantal eigen (niet in transit) vluchten daalde met zo'n 8 stuks! Het totaal bleef ongeveer gelijk.
En opnieuw met wat bijladen hier en wat afzetten daar en door middel van opnieuw veel korte vluchten (17 procent) (Manston - Keulen...) en veel transitvluchten (bijna 1 op 4), slaagde men er afgelopen maand in niet te verdrinken in totale zinloosheid.
Ook de sinds jaar en dag vaste klant en brave bonentransporteur Egyptair huppelt er thans op los. Dit tussen Oostende, Keulen en Chateauroux (Fr). Uiteraard zijn de slavenarbeidboontjes zo sneller en verser ter plaatse bij een klant (op hete kolen), dan met de vrachtauto. De gevolgen voor het milieu, met zijn CO2-concentratie thans op recordhoogte van 400 ppm, die zien we later wel weer.
 


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Apr 07 Apr 08 Apr 09

Apr
10

Apr 11 Apr 12

Apr
13

A300

25 25 18 21 18 22 13

MD11

13 14 13 18 34 29 27

DC8

3 1 1 4 1 1 0

B747

48 26 20 6 1 0 1
IL-76 0 0 1 0 1 0 0

An124

1 0 0 0 2 1 0

An12

0 0 0 1 2 0 1

An26

2 0 0 1 0 0 1
Ander 0 0 0 0 0 2 1
Totaal 92 66 53 51 59 55 44

 

 

 

Transit
 

 

Apr 07 Apr 08 Apr 09

Apr
10

Apr
11

Apr 12

Apr
13

 USA

2 0 0 0 0 0 0

 Saudi

8 11 4 0 6 2 5

 A300

0 0 0 0 0 0 9

 An124

0 0 2 0 0 0 0
 And/DC8 0 14 2 5 0 0 0

 Totaal

10 25 8 5 6 2 14

 

 

 

Totaal
 

 

Apr 07 Apr 08 Apr 09

Apr
10

Apr
11
Apr 12

Apr
13

 Eigen

92 66 53 51 59 55

44

 Transit

10 25 8 5 6 2 14

 Totaal

102 91 61 56 65 57 58
 

 

 

sprekende tabelletjes

 


 

WILOO schat de totale vracht op ongeveer hetzelfde als vorig jaar (4.186 ton) op zo'n 4200 ton.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

 23,9 % !

 

Korte vluchten

17 %



 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

free web tracker