Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

Vracht februari:

'regionale motor' sputtert

In februari werden slechts 78 vluchten genoteerd tegenover 179 vorig jaar, transitvluchten (23) inbegrepen. De eigen vrachtvluchten daalden van 148 naar 55 vluchten. Zelfs indien vluchten met propellertoestellen (An-12 en An-26) niet worden meegerekend, dan nog wordt niet eens de helft gehaald van vorig jaar (126 49).

Egypt Air zag haar vluchten dalen van 51 naar 13. MK Airlines had vorig jaar in februari nog 23 DC8-vluchten en 38 B747-vluchten, tegenover huidig jaar 33 B747-vluchten en geen enkele DC8-vlucht. De totaal gerealiseerde vracht haalt in februari bijgevolg niet eens 60% van de vracht van vorig jaar.

Vooral Egypt Air laat het afweten, omdat haar vliegtuigen niet voldoende vracht kunnen meepikken op hun terugtocht. Het lijkt erop, dat Egypt Air de zorg voor de aanvoer van het grootste deel van haar vracht nu overlaat aan MK Airlines, die er wel in slaagt haar toestellen behoorlijk te vullen met vracht voor haar Afrikaanse bestemmingen. Niettemin zag MK Airlines in februari toch haar tonnage slinken tot ongeveer 75% van vorig jaar.

 

  

Eigen vrachtvluchten

  Transitvluchten

 

Feb 04

Feb 05

Feb 06

 

 

Feb 04

Feb 05

Feb 06

A300

29

51

13

 

USA

6

9

2

DC10

3

5

0

 

Saudi

0

22

21

DC8

37(*)

31

3

 

Totaal

6

31

23

B747

4

38

33

 

 

 

 

 

An124

0

1

0

 

Totaal

 

 

 

An12

16

12

6

 

 

Feb 04

Feb 05

Feb 06

An26

6

10

0

 

Eigen

96

148

55

Ander

1

0

0

 

Transit

6

31

23

Totaal

96

148

55

 

Totaal

102

179

78

(*) 37 = 27 DC8 + 10 B707