Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

free web tracker

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2014?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

in de marge

Charleroi haalt de zesmiljoenste passagier
zie...

Vracht februari 2014 luchthaven Oostende

En opnieuw zwaar verlies...

Het houdt niet op! Voor de zoveelste (honderdste?) keer  een nog slechtere maand dan een jaar eerder. Het aantal vrachtvluchten daalde afgelopen maand naar historische dieptes. Februari '14 betekende niet minder dan een verlies van 19 vluchten of 35%. Nog een aantal jaar zo door en alle vracht kan in één camionette!

We noteren ook WEER een opmerkelijk hoog percentage van 17 procent aan korte vrachtvluchten wat er op wijst dat de vrachtbakken zeer moeilijk een volle lading vinden voor/op één locatie. Een slechte zaak voor het milieu uiteraard.

Hoeveel moet de privé (Aviapartner en co) maandelijks bijsteken om in Oostende te blijven met dat ene vluchtje per dag als bron van 'inkomsten'?

Het zwarte gat van de luchthaven zelf, al of niet in handen van de privé, dat wordt gevuld door de belastingbetaler natuurlijk, Vlaanderen heeft geld zat blijkbaar. Tenzij Europa er straks een stokje voor steekt?

WILOO komt binnenkort met een doorlichting van alle bedrijven op de luchthaven, stay tuned.


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Feb 08 Feb 09

Feb
10

Feb 11 Feb 12

Feb 13

Feb
14

A300

16 17 37 32 12 18 14

MD11

20 16 15 34 34 25 10

DC8

1 1 4 0 1 0 0

B747

22 25 23 0 2 5 8
IL-76 0 0 0 0 0 0 0

An124

3 2 0 0 0 0 0

An12

2 0 0 2 3 2 1

An26

0 0 0 0 0 0 0
Ander 0 0 0 1 1 0 0
Totaal 64 61 79 69 53 50 33

 

 

 

Transit
 

 

Feb 08 Feb 09

Feb
10

Feb
11

Feb 12

Feb 13

Feb
14

 USA

0 0 2 0 0 0 0

 B747

12 6 1 2 3 4 0

 A300

0 0 0 0 0 0 2

 An124

0 3 0 0 1 0 0
 Ander 11 11 3 0 0 0 0

 Totaal

23 20 6 2 4 4 2

 

 

 

Totaal
 

 

Feb 08 Feb 09

Feb
10

Feb
11
Feb 12

Feb 13

Feb
14

 Eigen

64 61 79 69 52 50 33

 Transit

23 20 6 2 4 4 2

 Totaal

87 81 85 71 56 54 35
 

 

 

sprekende tabelletjes

 

In tien jaar tijd 80% verdampt
 

WILOO schat de totale vracht deze maand op ongeveer 2500 ton (!) bijna 40 procent minder dan vorig jaar (4090 ton).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

 6 % !

 

 

 

Kerkhof APRON1

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij.
 Twee B-742's van MK stonden er al DRIE jaar lang te oxideren in de zilte zeewind tot ze onlangs tot schroot werden herleid.

 

 De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer bijna zes jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

free web tracker