Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

Vracht januari 2007

De cijfers voor januari zijn behoorlijk beter dan die van vorig jaar. Dat hoeft wel, al was het maar om de onlangs afgekondigde doelstelling van de luchthavendirectie, met name 180.000 ton in 2008, vooralsnog ietwat geloofwaardig te houden. Het recordjaar 2005 (108.260 ton) is tevens het referentiejaar waartegen de resultaten van 2007 voortaan zullen moeten worden afgemeten. 

Het aantal eigen vrachtvluchten steeg van 75 vorig jaar naar 132. Tegenover het referentiejaar 2005 was het aantal eigen vrachtvluchten zowel als het totale aantal vluchten minder hoog. Tegenover een zwakke januari en een zwak 2006, is er uiteraard in tonnage wel een stijging voor januari 2007. Dat zou er nu nog moeten aan mankeren!  De tonnage steeg met 29,5%, van 8.053 naar 10.432 ton. Niettemin is dat 1.000 ton minder dan in het referentiejaar 2005 (11.415 ton) !
 
Aantal eigen vrachtvluchten

 

 Jan 05

Jan 06

Jan 07

A300

59

28

46

DC10

6

3

12

DC8

27

4

5

B757

5

0

0

B747

29

37

39

An124

0

0

5

An12

11

3

4

An26

15

0

21

Ander

4

0

0

Totaal

156

75

132


Transitvluchten

 

Jan 05

Jan 06

Jan 07

 USA

11

0

0

 Saudi

24

22

15

 Totaal

35

22

15

 

Algemeen totaal

 

Jan 05

Jan 06

Jan 07

 Eigen

156

75

132

 Transit

35

22

15

 Totaal

191

97

147

Tonnage: 2005 (11.415) 2006 (8.053) 2007 (10.432)

Men is dus niet goed bezig. Feitelijk moet van de vooropgestelde 180.000 ton voor 2008, reeds 150.000 ton in 2007 worden gehaald door toedoen van MK Airlines, althans als men de fameuze MK-intentieverklaring mag geloven (1). That Hub [= Ostend Airport] could lead to an annual cargo of 150.000 Tons in 2007 and up to 250.000 Tons in 2010" Maar we weten al lang dat deze intentieverklaring (2) pure zinsbegoocheling is, om maar niet te spreken van volksverlakkerij.