Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1) de taal die deze mensen gebruiken is niet geschikt voor publicatie!

Vermoedelijk zijn ze belast met een  zeer hoog testosteronniveau en afkomstig uit (para)militaire middens? Echte bloedhonden.
Ons medeleven gaat naar hun  familie.

Vracht juli 2005

 

 

Het aantal eigen vrachtvluchten bedroeg 88 tegenover 86 in juli vorig jaar, terwijl het aantal transitvluchten daalde van 49 naar 25 vluchten. MK Airlines stond zoals gebruikelijk in voor het grootste aantal vluchten (44). Drie DC8-vluchten van MK gingen richting Niger i.v.m. de hongersnood aldaar. Negen maal vertrok een MK Boeing747 met bestemming Kinshasa en tussenlanding in LibiŽ. Inmiddels van het schimmige BOAG Air nog steeds geen spoor. 

 

 

Aantal eigen vrachtvluchten

 

A
3
0
0

D
C
1
0

D
C
8

B
7
5
7

B
7
4
7

A
n
1
2
4

A
n
1
2

A
n
2
6

A
n
d
e
r

T
o
t

Jan 05

59

6

27

5

29

0

11

15

4

156

Feb 05

51

5

31

0

38

1

12

10

0

148

Mar 05

59

4

23

0

32

1

6

10

1

136

Apr 05

40

4

22

0

28

2

6

1

0

103

Mei 05

32

6

19

0

28

2

8

1

0

96

Jun 25

25

7

11

0

30

1

2

2

0

78

Jul 04

18

6

13

18

6

0

9

16

0

86

Jul 05

16

9

18

0

28

1

8

2

6

88

 

 

Transitvluchten
 

USA

Saudi

Tot

Jan 05

11

24

35

Feb 05

9

22

31

Mar 05

15

25

40

Apr 05

2

24

26

Mei 05

1

25

26

Jun 05

0

25

25

Jul 04

37

12

49

Jul 05

1

24

25

 

 

Totaal
 

Eigen

Transit

Tot

Jan 05

156

35

191

Feb 05

148

31

179

Mar 05

136

40

176

Apr 05

103

26

129

Mei 05

96

26

122

Jun 05

78

25

103

Jul 04

86

49

135

Jul 05

88

25

113

 

Op aandringen van een Oost-Vlaamse luchtvaartfanaat en trouw bezoeker van deze website, gaan we hierna dieper in op de tonnages van de zeven eerste maanden in hun verhouding tot de tonnages van vorig jaar. Normaal gaan we nooit in op de soms zeer gore en agressieve taal (1) van luchtvaartfanatici. We maken eenmalig een uitzondering:

Een lager aantal vluchten betekent namelijk niet noodzakelijk minder tonnage. Januari en februari 2005 waren in verhouding tot 2004 topmaanden wegens de quasi afwezigheid van Amerikaanse transitvluchten in de overeenstemmende periode van 2004. Het aantal vluchten kende toen een opmerkelijke stijging en uiteraard ook de tonnages. Maar hoe zit het met de daaropvolgende maanden ?

Voor de berekening van de tabel hierna werden vaste waarden qua laadvermogen gehanteerd per type vliegtuig, met dien verstande dat voor de transitvluchten het laadvermogen wordt gehalveerd in overeenstemming met de algemeen gangbare totale tonnageberekeningen. De tabel toont dat de stijging in tonnage sinds februari gevoelig daalt in een verhouding van 110 naar 16. De percenten in de tabel zijn uiteraard fictief en gelieerd aan de gehanteerde vaste waarden qua laadvermogen, vanzelfsprekend niet aan overigens nog niet gepubliceerde reŽle tonnageresultaten. De dalende trend is echter realiteit.
 

Verhouding tonnage t.o.v. 2004

Januari 05

+88,0%

Februari 05

+110,6%

Maart 05

+51,8%

April 05

+40,6%

Mei 05

+27,5%

Juni 05

+23,2%

Juli 05

+15,6%

 

 

 

 

D
C
8
/
B
7
0
7

 

 

 

 

 

Transit
 

 

A
3
0
0

D
C
1
0

B
7
5
7

B
7
4
7

A
n
1
2
4

A
n
1
2

A
n
2
6

D
C
1
0

M
D
1
1

B
7
4
7

Jan 04

31

5

25

20

9

1

21

6

0

0

2

Ton

1550

400

1125

800

1080

150

420

36

0

0

120

Jan 05

59

6

27

5

29

0

11

6

0

0

35

Ton

2950

480

1215

200

3480

0

220

36

0

0

2100

Tot 04

5681

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot 05

10681

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei

88,0%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Feb 04

29

3

37

19

4

0

16

6

0

0

6

Ton

1450

240

1665

760

480

0

320

36

0

0

360

Feb 05

51

5

31

0

38

1

12

10

0

2

29

Ton

2550

400

1395

0

4560

150

240

60

0

90

1740

Tot 04

5311

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot 05

11185

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei

110,6%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mar 04

40

5

38

22

4

2

19

6

0

4

12

Ton

2000

400

1710

880

480

300

380

36

0

180

720

Mar 05

59

4

23

0

32

1

6

10

3

4

33

Ton

2950

320

1035

0

3840

150

120

60

120

180

1980

Tot 04

7086

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot 05

10755

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei

51,8%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Apr 04

32

4

22

19

9

1

16

4

0

0

15

Ton

1600

320

990

760

1080

150

320

24

0

0

900

Apr 05

40

4

22

0

28

2

6

1

1

0

25

Ton

2000

320

990

0

3360

300

120

6

40

0

1500

Tot 04

6144

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot 05

8636

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei

40,6%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mei 04

32

5

10

21

4

0

9

13

0

0

41

Ton

1600

400

450

840

480

0

180

78

0

0

2460

Mei 05

32

6

19

0

28

2

8

1

1

2

23

Ton

1600

480

855

0

3360

300

160

6

40

90

1380

Tot 04

6488

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot 05

8271

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei

27,5%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jun 04

33

4

10

14

8

0

13

15

0

0

30

Ton

1650

320

450

560

960

0

260

90

0

0

1800

Jun 05

25

7

11

0

30

1

2

2

0

7

18

Ton

1250

560

495

0

3600

150

40

12

0

315

1080

Tot 04

6090

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot 05

7502

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei

23,2%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jul 04

18

6

13

18

6

0

9

16

0

9

40

Ton

900

480

585

720

720

0

180

96

0

405

2400

Jul 05

16

9

18

0

28

1

8

2

0

1

24

Ton

800

720

810

0

3360

150

160

12

0

45

1440

Tot 04

6486

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tot 05

7497

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei

15,6%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(In februari verschenen in de pers eenmalig de tonnagecijfers voor januari 2005 t.o.v. 2004: 4.907 ton vs 11.415 ton. Voor zover deze cijfers correct zijn en verschillen van bovenstaande januariberekeningen, zou dit wijzen op een uitermate lage bezetting in 2004 tegenover een maximale benutting in 2005.)