Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

Vracht juli 2012 luchthaven Oostende


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Jul 07 Jul 08

Jul
09

Jul 10 Jul 11

Jul
12

A300

18 11 23 9 5 11

DC10/MD11

15 11 14 32 33 31

DC8

0 5 3 7 0 0

B747

49 27 21 0 0 0
IL-76 0 0 0 0 0 0

An124

2 2 1 0 0 0

An12

6 7 0 4 1 0

An26

1 0 0 0 0 0
Ander 0 0 0 0 1 0
Totaal 91 63 62 52 40 42

 

 

 

Transit
 

 

Jul 07 Jul 08

Jul
09

Jul
10

Jul 11

Jul
12

 USA

0 3

0

0

0

0

 Saudi/B747

5 5

1

4

4

7

 ACE/DC8

6 12

2

1

0

0

 VDA/An124

0 0

0

0

0

1

 Ander 0 0 0 1 0 2

 Totaal

11 20

3

5

4

10

 

 

 

Totaal
 

 

Jul 07 Jul 08

Jul
09

Jul
10
Jul 11

Jul
12

 Eigen

91 63 62 52 40 42

 Transit

11 20 3 5 4 10

 Totaal

102 83 65 57 44 52
 

 

 

 

 

 

Tonnages


Volgens de luchthavendirecte bedroeg de vracht in juli '12 4323 ton. In vergelijking met de 4128 ton van juli '11 betekent dit een stijging van zo'n 4,7%, hoofdzakelijk te wijten aan de toename van de transitvracht.

 

Opmerkingen

- Veel vrachtvliegtuigen staan lang stil op de luchthaven (het Portugese toestel CS-TLZ bijv. stond 5 weken te niksen), worden er nog parkeergelden gevraagd of geïnd?

- Veel vrachtvluchten vinden 's nachts plaats, wat er op wijst dat Oostende overleeft omdat het immer de  lawaaibak van Europa is.

 



 

 

 

 

Transitvluchten

 20 % !

(nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)



 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al twee jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer vier jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

free web tracker