Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

Vracht juni 2013 luchthaven Oostende

"HISTORISCH DIEPTEPUNT"

 

Ingestort?

Het aantal eigen (niet in transit) vrachtvluchten daalde in vergelijking met een jaar eerder met maar liefst 13 stuks! Het totaal aantal vrachtvluchten daalde met twaalf vluchten.

Men slaagt er blijkbaar niet langer in om, met wat bijladen hier en wat afzetten daar en door middel van veel korte vluchten (14 procent) (Manston - Keulen...) en wat transitvluchten (bijna 1 op 5), het verdrinken in totale zinloosheid te vermijden.

De sinds jaar en dag vaste klant en brave bonentransporteur Egyptair huppelde er in het begin van de maand op los maar zakte nadien helemaal weg.

Blijkbaar is ook een toestel van Nordic Global naar een nieuwe basis in Luik verhuisd om er de vluchten naar Algiers uit te voeren. Met andere woorden Oostende verloor de afgelopen maand weer trafiek en klanten. Het begin van een exodus?


 


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Jun 07 Jun 08 Jun 09

Jun
10

Jun 11 Jun 12

Jun
13

A300

27 27 22 16 10 24 8

MD11

13 12 17 33 36 22 28

DC8

2 4 1 14 0 0 0

B747

51 17 25 0 0 1 1
IL-76 1 0 0 0 0 0 0

An124

10 2 0 1 0 1 1

An12

13 1 1 3 0 3 1

An26

4 1 0 0 1 0 0
Ander 4 0 0 0 1 0 1
Totaal 125 64 66 67 48 53 40

 

 

 

Transit
 

 

Jun 07 Jun 08 Jun 09

Jun
10

Jun
11

Jun 12

Jun
13

 USA

0 0 0 0 0 0 0

 Saudi

9 3 1 11 3 8 2

 A300

0 0 0 0 0 0 7

 An124

0 0 0 0 0 0 0
 And/DC8 1 12 6 0 0 0 0

 Totaal

10 15 7 11 3 8 9

 

 

 

Totaal
 

 

Jun 07 Jun 08 Jun 09

Jun
10

Jun
11
Jun 12

Jun
13

 Eigen

125 64 66 67 48 53 40

 Transit

10 15 7 11 3 8 9

 Totaal

135 79 73 78 51 61 49
 

 

 

sprekende tabelletjes


 

WILOO schat de totale vracht tijdens de afgelopen maand op zo'n 4000 ton, weer een flinke daling in vergelijking met juni vorig jaar (4582 ton)!
Over het eerste halfjaar gezien schatten we een daling richting historisch dieptepunt van zo'n 2 %   .

 

Moet er nog zand zijn?

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

  19 % !

 

Korte vluchten

14 %



Kerkhof APRON1

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

free web tracker

 

 

 

free web tracker