Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

Vracht september 2006 verder bergaf

Het aantal eigen vrachtvluchten daalde tegenover vorig jaar voor september van 77 naar 63. Qua tonnage wordt een lichte daling genoteerd. Vooral MK Airlines presteert eens te meer onder de verwachtingen: 28 B747-vluchten tegenover 30 vorig jaar en 2 DC8-vluchten tegenover 13 vorig jaar.

In september '06 werden op 60 MK-bewegingen van of naar Oostende niet minder dan 30 procent vluchten genoteerd van minder dan 300 km, met name 11 vluchten Luxemburg (285km),  2 vluchten Brize Norton (290km) en 5 vluchten Manston (105km !)(*).

Aantal eigen vrachtvluchten

 

1ste
sem
05

1ste
sem
06

Jul 05

Jul 06

Aug 05

Aug 06

Sep 05

Sep 06

A300

266

124

16

23

13

17

12

15

DC10

32

4

9

0

7

0

4

5 (**)

DC8

138

31

18

5

25

8

17

5

B747

185

199

28

30

25

29

30

28

An124

7

5

1

1

0

3

3

3

An12

45

59

8

18

8

1

9

6

An26

39

12

2

0

6

0

1

1

Ander

5

6

6

2

0

0

1

0

Totaal

717

440

88

79

84

58

77

63

(**) 3 x DC10 van DAS Air Cargo en 2 x MD11 van Federal Express

Transitvluchten

 

1ste
sem
05

1ste
sem
06

Jul 05

Jul 06

Aug 05

Aug 06

Sep 05

Sep 06

USA

38

7

1

0

22

0

2

0

Saudi

145

138

24

26

25

26

25

24

Totaal

183

145

25

26

47

26

27

24


Algemeen totaal

 

1ste
sem
05

1ste
sem
06

Jul 05

Jul 06

Aug 05

Aug 06

Sep 05

Sep 06

Eigen

717

440

88

79

84

58

77

63

Transit

183

145

25

26

47

26

27

24

Totaal

900

585

113

105

131

84

104

87

(*) Dit is uiteraard een slechte zaak voor het milieu en oneerlijke concurrentie met het wegvervoer en het vervoer per spoor! Luchtvaart betaalt immers geen taksen op brandstof. Luchtvaart valt ook volledig buiten de Kyoto-afspraken (CO2 uitstoot). Met andere woorden, luchtvracht wordt zwaar gesubsidieerd!