Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

 

 

CargoPlus Aviation wordt Air Charter Express (ACE) en verhuist naar de luchthaven

10-nov-07

Nadat Air Charter Express, als opvolger van Cargoplus Aviation, een tijd lang gevestigd was als een zgn. Engelse Ltd in de industriezone van Oostende (1 & 2), in strijd overigens met de Belgische voorschriften op vennootschappen, heeft ACE zich in september eindelijk in regel gesteld en de vorm aangenomen van een Belgische bvba (3). De loods van de zgn. Engelse Ltd staat te koop en de pas opgerichte bvba vestigt haar zetel op de luchthaven in de cargobuilding.

De oprichter van de nieuwe bvba is dezelfde Hossein Taghdis, die dienst deed als stationmanager van de zgn. Engelse Ltd en voorheen van de intussen ontbonden First International bvba van Iraniër Niknafs Javad. Hossein Taghdis is oorspronkelijk eveneens Iraniër maar verwierf de Amerikaanse nationaliteit.


9G-AXB Oostende 17 mei 2008 vertrekt naar Basrah

De nieuwe bvba ziet zich vooral een functie weggelegd van air broker en zal uiteraard aanspraak maken op de luchtvaartdiensten van de Ghanese gelijknamige luchtvaartmaatschappij Air Charter Express, voorheen Cargoplus Aviation. Naast een oude stage II Boeing 707 voor intra-Afrikaanse vrachtvluchten (9G-LAD in 2003 nog betrokken bij illegale wapenleveringen [4]) en een onlangs aangekocht Lockheed passagierstoestel (5), heeft de Ghanese ACE nog twee DC8-toestellen. Die beide toestellen zijn in Oostende gebaseerd en worden in opdracht van het Engelse Ministry of Defense ingezet voor risicovluchten met militair materiaal voor het Engels leger in Basrah, Zuid-Irak. De taak van de nieuwe bvba zal er blijkbaar in bestaan de vluchten van beide toestellen vanuit Oostende te organiseren.

Zonneklaar is dat de hele constructie werd opgezet in het kader van een hoogst controversiële VS en UK oorlog in Irak, met de zegen van onze regering(en) en met steun en applaus van onze lokale politieke promotors.

 

 

free web tracker