CargoPlus Aviation wordt Air Charter Express (ACE) en verhuist naar de luchthaven
10-nov-07
Nadat Air Charter Express, als opvolger van Cargoplus
Aviation, een tijd lang gevestigd was als een zgn. Engelse Ltd in de
industriezone van Oostende (1
&
2), in strijd overigens met de Belgische voorschriften op
vennootschappen, heeft ACE zich in september eindelijk in regel gesteld
en de vorm aangenomen van een Belgische bvba (3).
De loods van de zgn. Engelse Ltd staat te koop en de pas opgerichte bvba
vestigt haar zetel op de luchthaven in de cargobuilding.
De oprichter van de nieuwe bvba is dezelfde Hossein
Taghdis, die dienst deed als stationmanager van de zgn. Engelse Ltd en
voorheen van de intussen ontbonden First International bvba van Iraniër
Niknafs Javad. Hossein Taghdis is oorspronkelijk eveneens Iraniër maar
verwierf de Amerikaanse nationaliteit.
9G-AXB Oostende 17 mei 2008 vertrekt naar Basrah
De nieuwe bvba ziet zich vooral een functie weggelegd van
air broker en zal uiteraard aanspraak maken op de luchtvaartdiensten van
de Ghanese gelijknamige luchtvaartmaatschappij Air Charter Express,
voorheen Cargoplus Aviation. Naast een oude stage II Boeing 707 voor
intra-Afrikaanse vrachtvluchten (9G-LAD in 2003 nog betrokken bij illegale
wapenleveringen [4])
en een onlangs aangekocht Lockheed passagierstoestel (5),
heeft de Ghanese ACE nog twee DC8-toestellen. Die beide toestellen zijn
in Oostende gebaseerd en worden in opdracht van het Engelse Ministry of
Defense ingezet voor risicovluchten met militair materiaal voor het
Engels leger in Basrah, Zuid-Irak. De taak van de nieuwe bvba zal er
blijkbaar in bestaan de vluchten van beide toestellen vanuit Oostende te
organiseren.
Zonneklaar is dat de hele constructie werd opgezet in het
kader van een hoogst controversiële VS en UK oorlog in Irak, met de
zegen van onze regering(en) en met steun en applaus van onze lokale
politieke promotors.
|