Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

Actuele situatie Vloot Air Memphis

De drie vrachtvliegtuigen (Boeing 707), die ooit met regelmaat op Oostende vlogen waren :

 - SU-PBA        - gecrasht 10 mar 1998 Mombasa (*)
 - SU-PBB
(*) - buiklanding in Oostende 27 mar 1997
                     - aan de ketting in Oostende 15 aug 2000
                     -
uit circulatie, opgeborgen in Cairo
 - SU-AVZ
(*)  - bezocht Oostende veelvuldig

                        van 11 nov 2000 tot  9 mar 2002
                      - aan de grond gehouden

 (na een controle wellicht in Cairo zelf)

 wegens corrosie in de staart

                      - wordt door Air Memphis hersteld
                      - bezoekt Oostende terug veelvuldig

                        vanaf 23 okt 2003
                      -
crash 02 apr 2004 Cairo

Nog 3 passagiersvliegtuigen actief bij Air Memphis, Egypt
 1) Airbus 320, SU-PBD
(*) staat op het punt verkocht te worden aan de Poolse maatschappij GetJet en is nu geparkeerd in Cambridge, UK
 2) DC9, SU-PBO
(*) werd 1 enkele maal opgemerkt in Oostende op 3 mar 2002
 3)  BAC111, YR-BCH
(*)
Zustermaatschappij Air Memphis Uganda, opgericht in 2003:

 2 Boeings 707
 - 5X-AMU
 - 5X-AMW
- gecrasht Bangladesh 11 jul 2003

Relatie Air Memphis – Flash Airlines :
Op het ogenblik van de crash van het Flash-toestel SU-ZCF
(*) op 3 jan 2004, waren er 2 Boeings 737 (passagiers) actief voor Flash Airlines. (Enkel) het gecrashte toestel SU-ZCF werd de maanden die de crash voorafgingen, ook contractueel 2 maal per week gebruikt door Air Memphis vanuit de luchthaven van Pisa, Italië. Het toestel is één enkele maal geland in Oostende op 20 feb 2000. Het andere toestel SU-ZCD staat nu opgeborgen, gezien Flash Airlines zijn activiteiten heeft stopgezet.