De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Afgelopen maand werden plots alle maandcijfers van de
off. luchthavensite gehaald! Definitief?
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.
total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht april 2014 luchthaven Oostende
"Rampmaand"
Het aantal
eigen (niet in transit) vluchten daalde met zo'n zeven stuks,
transitvluchten daalden met vier en het totaal aantal vrachtvluchten
daalde met elf. Procentueel betekent dit een
totale daling van bijna 20 procent!.
En opnieuw met wat bijladen hier en wat afzetten daar en
door middel van opnieuw veel korte vluchten (17
procent) (Manston - Keulen...) en veel transitvluchten (bijna 1 op
5), enz...
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Apr
07 |
Apr
08 |
Apr
09 |
Apr
10
|
Apr 11 |
Apr 12 |
Apr
13
|
Apr
14
|
A300 |
25 |
25 |
18 |
21 |
18 |
22 |
13 |
15 |
MD11 |
13 |
14 |
13 |
18 |
34 |
29 |
27 |
10 |
DC8 |
3 |
1 |
1 |
4 |
1 |
1 |
0 |
0 |
B747 |
48 |
26 |
20 |
6 |
1 |
0 |
1 |
12 |
IL-76 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
0 |
0 |
An12 |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
0 |
1 |
0 |
An26 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
0 |
Totaal |
92 |
66 |
53 |
51 |
59 |
55 |
44 |
37 |
Transit
|
Apr
07 |
Apr 08 |
Apr 09 |
Apr
10
|
Apr
11 |
Apr 12 |
Apr
13
|
Apr
14
|
USA |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
8 |
11 |
4 |
0 |
6 |
2 |
5 |
0 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9 |
10 |
An124 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
And/DC8 |
0 |
14 |
2 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
10 |
25 |
8 |
5 |
6 |
2 |
14 |
10 |
Totaal
|
Apr
07 |
Apr 08 |
Apr 09 |
Apr
10
|
Apr
11 |
Apr
12 |
Apr
13
|
Apr
14
|
Eigen |
92 |
66 |
53 |
51 |
59 |
55 |
44 |
37 |
Transit |
10 |
25 |
8 |
5 |
6 |
2 |
14 |
10 |
Totaal |
102 |
91 |
61 |
56 |
65 |
57 |
58 |
47 |
|
sprekende tabelletjes
WILOO schat de totale vracht voor april '14 op
3430 ton, ongeveer 20 % minder dan vorig jaar (4284 ton).
|
Transitvluchten
21 % !
Korte
vluchten
17 %
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij.
Twee
B-742's van MK stonden er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind tot ze onlangs tot schroot werden herleid.
De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer bijna zes jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's
|