Ook februari was teleurstellend.
De tonnage daalde met 21,9%, van 8.861 naar 6.919 ton, slechts een
50-tal ton meer dan het slechte jaar 2006 (6968 ton). MK Airlines
blijft slecht scoren met slechts 22 vluchten tegenover 36 vorig
jaar. Egypt Air scoort ondermaats met slechts 16 vluchten. Gemini
Air Cargo, dat voortaan voor rekening vliegt van het Nigeriaanse
Allied Air Cargo, doet het iets beter.
Allied Air Cargo is een oude
bekende en vloog nog op Oostende in 1998 en 1999 met een toen al 34
jaar oud toestel B707, 5N-ARQ
(1),
dat voorheen op Oostende vloog voor Das Air Cargo
(2).
ANA Aviation Services met hoofdzetel in
Londen en een eigen kantoor op de luchthaven, staat van oudsher in
voor de marketing van Allied Air Cargo, zoals voorheen van DAS Air
Cargo.
Eigen vrachtvluchten daalden van
89 naar 64 en transitvluchten, inclusief de DC8-vluchten van Air
Charter Express, eindigden op 23. Het totale aantal valt terug van
109 naar 87 vluchten.
Eigen
vluchten
|
Feb
06
|
Feb
07
|
Feb
08
|
A300 |
13 |
17 |
16 |
DC10 |
0 |
15 |
20 |
DC8 |
3 |
5 |
1 |
B747 |
33 |
36 |
22 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
0 |
6 |
3 |
An12 |
6 |
9 |
2 |
An26 |
0 |
1 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
55 |
89 |
64 |
Transit
|
Feb
06
|
Feb
07
|
Feb
08
|
USA |
2 |
0 |
0 |
Saudi |
21 |
20 |
12 |
ACE/DC8 |
0 |
0 |
11 |
Totaal |
23 |
20 |
23 |
Totaal
|
Feb
06 |
Feb
07 |
Feb
08
|
Eigen |
55 |
89 |
64 |
Transit |
23 |
20 |
23 |
Totaal |
78 |
109 |
87 |
|