De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.
total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht mei 2013 luchthaven Oostende
"Malaise houdt immer aan"
Eenzelfde beeld als vorige maand. Het aantal
eigen (niet in transit) vluchten daalde met zo'n 6 stuks! Het
totaal steeg lichtjes met één vlucht.
En opnieuw met wat bijladen hier en wat afzetten daar en
door middel van opnieuw veel korte vluchten (18
procent) (Manston - Keulen...) en veel transitvluchten (1 op
5), slaagde men er afgelopen maand in niet te verdrinken in
totale zinloosheid.
Ook de sinds jaar en dag vaste klant en brave bonentransporteur Egyptair
huppelt er thans op los. Dit tussen Oostende, Keulen en
Chateauroux (Fr). Uiteraard zijn de slavenarbeidboontjes zo sneller en
verser ter plaatse bij een klant (op hete kolen), dan met de vrachtauto.
De gevolgen voor het milieu, met zijn CO2-concentratie thans op
recordhoogte van 400 ppm, die zien we later wel weer.
En te bedenken dat zelfs bij een spectaculaire verdubbeling
van de vracht en een privatisering van de uitbating de hele
zaak van geen kanten rendabel kan worden! Dat bewijst de
luchthaven van Maastricht.
"Maastricht-Aachen Airport bijna failliet!
lees..." |
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Mei
07 |
Mei
08 |
Mei
09 |
Mei
10
|
Mei 11 |
Mei 12 |
Mei
13
|
A300 |
14 |
13 |
23 |
22 |
16 |
16 |
13 |
MD11 |
10 |
8 |
14 |
35 |
33 |
31 |
31 |
DC8 |
1 |
1 |
1 |
5 |
0 |
3 |
0 |
B747 |
45 |
12 |
27 |
0 |
0 |
0 |
2 |
IL-76 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
An124 |
8 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
An12 |
3 |
0 |
0 |
4 |
0 |
1 |
0 |
An26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
2 |
0 |
Totaal |
82 |
34 |
66 |
67 |
50 |
53 |
47 |
Transit
|
Mei
07 |
Mei 08 |
Mei 09 |
Mei
10
|
Mei
11 |
Mei 12 |
Mei
13
|
USA |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
9 |
13 |
3 |
8 |
3 |
5 |
4 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
An124 |
0 |
0 |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
And/DC8 |
1 |
6 |
1 |
5 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
10 |
19 |
6 |
13 |
4 |
5 |
12 |
Totaal
|
Mei
07 |
Mei 08 |
Mei 09 |
Mei
10
|
Mei
11 |
Mei
12 |
Mei
13
|
Eigen |
82 |
34 |
66 |
67 |
50 |
53 |
47 |
Transit |
10 |
19 |
6 |
13 |
4 |
5 |
12 |
Totaal |
92 |
53 |
72 |
80 |
54 |
58 |
59 |
|
|
sprekende tabelletjes
WILOO schat de totale vracht op ongeveer hetzelfde
als in mei vorig jaar op zo'n 4500 ton.
|
Transitvluchten
20,3 % !
Korte
vluchten
18 %
Kerkhof APRON1
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's
|