Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

 

free web tracker

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

Vracht mei 2013 luchthaven Oostende

"Malaise houdt immer aan"

 

Eenzelfde beeld als vorige maand. Het aantal eigen (niet in transit) vluchten daalde met zo'n 6 stuks! Het totaal steeg lichtjes met één vlucht.
En opnieuw met wat bijladen hier en wat afzetten daar en door middel van opnieuw veel korte vluchten (18 procent) (Manston - Keulen...) en veel transitvluchten (1 op 5), slaagde men er afgelopen maand in niet te verdrinken in totale zinloosheid.

Ook de sinds jaar en dag vaste klant en brave bonentransporteur Egyptair huppelt er thans op los. Dit tussen Oostende, Keulen en Chateauroux (Fr). Uiteraard zijn de slavenarbeidboontjes zo sneller en verser ter plaatse bij een klant (op hete kolen), dan met de vrachtauto. De gevolgen voor het milieu, met zijn CO2-concentratie thans op recordhoogte van 400 ppm, die zien we later wel weer.
 

En te bedenken dat zelfs bij een spectaculaire verdubbeling van de vracht en een privatisering van de uitbating de hele zaak van geen kanten rendabel kan worden! Dat bewijst de luchthaven van Maastricht.

"Maastricht-Aachen Airport bijna failliet! lees..."


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Mei 07 Mei 08 Mei 09

Mei
10

Mei 11 Mei 12

Mei
13

A300

14 13 23 22 16 16 13

MD11

10 8 14 35 33 31 31

DC8

1 1 1 5 0 3 0

B747

45 12 27 0 0 0 2
IL-76 1 0 0 0 0 0 1

An124

8 0 0 1 0 0 0

An12

3 0 0 4 0 1 0

An26

0 0 0 0 0 0 0
Ander 0 0 1 0 1 2 0
Totaal 82 34 66 67 50 53 47

 

 

 

Transit
 

 

Mei 07 Mei 08 Mei 09

Mei
10

Mei
11

Mei 12

Mei
13

 USA

0 0 0 0 0 0 0

 Saudi

9 13 3 8 3 5 4

 A300

0 0 0 0 0 0 8

 An124

0 0 2 0 1 0 0
 And/DC8 1 6 1 5 0 0 0

 Totaal

10 19 6 13 4 5 12

 

 

 

Totaal
 

 

Mei 07 Mei 08 Mei 09

Mei
10

Mei
11
Mei 12

Mei
13

 Eigen

82 34 66 67 50 53

47

 Transit

10 19 6 13 4 5 12

 Totaal

92 53 72 80 54 58 59
 

 

 

sprekende tabelletjes

 


 

WILOO schat de totale vracht op ongeveer hetzelfde als in mei vorig jaar op zo'n 4500 ton.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

 20,3 % !

 

Korte vluchten

18 %



Kerkhof APRON1

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

free web tracker

 

 

 

free web tracker