Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

Vracht augustus 2012 luchthaven Oostende


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Aug 07 Aug 08

Aug
09

Aug 10 Aug 11

Aug
12

A300

11 10 24 9 5 9

DC10/MD11

18 8 18 36 35 31

DC8

2 3 2 0 0 0

B747

49 34 19 1 1 5
IL-76 0 0 0 0 0 0

An124

3 1 0 0 0 0

An12

5 6 0 0 2 0

An26

1 0 0 0 0 0
Ander 0 0 0 0 0 0
Totaal 89 62 63 46 43 45

 

 

 

Transit
 

 

Aug 07 Aug 08

Aug
09

Aug
10

Aug 11

Aug
12

 USA

0 0

0

0

0

1

 Saudi/B747

11 12

4

7

6

9

 ACE/DC8

12 14

2

0

0

0

 VDA/An124

0 0

0

0

0

0

 Ander 0 0 0 0 0 0

 Totaal

23 26

6

7

6

10

 

 

 

Totaal
 

 

Aug 07 Aug 08

Aug
09

Aug
10
Aug 11

Aug
12

 Eigen

89 62 63 46 43 45

 Transit

23 26 6 7 6 10

 Totaal

112 88 69 53 49 55
 

 

 


Volgens de luchthavendirecte bedroeg de vracht in Augustus '12 4333 ton. In vergelijking met de 4185 ton van Augustus '11 betekent dit een stijging van 3,56%. Het totaal voor de eerste 8 maanden, 35.527 ton tegenover 40.201 vorig jaar, toont een daling van 11,62% daling. Het aantal vluchten steeg van 49 naar 55. Het Brussels Gewest heeft wegens geluidsoverlast zwaardere boetes opgelegd aan Saudi Arabian Cargo Airlines, waardoor meer van haar transitvluchten plaatsvinden, ook overdag en dus met stijging van overlast voor onze regio.

 

Ook was er een opstoot van B747-vluchten, waarvan drie gerelateerd aan de dreigende oorlogssituatie in het Midden Oosten en een vlucht in opdracht van Magma Aviation, opgericht door ex-personeel van het teloorgegane MK Airlines.

 

De aanvoer uit Afrika door World Airways en Nordic Global AL van bloemen en groenten, geteeld door Europees-gerunde ondernemingen met behulp van landjepik en spotgoedkope inheemse arbeidskrachten, bovendien zwaar ten koste van de zwarte bevolking en haar leefmilieu, gaat gestaag door. Sinds kort kan deze aanvoer zelfs bogen op uitgesproken steun en applaus van politiek Oostende, inclusief Oostends GROEN.

 

Nog meer onrustwekkend is de inzet van vliegtuigen van Nordic Global voor transportvluchten van het verwerpelijke Avient Aviation, een cargomaatschappij gerund door een voormalige legerofficier, de meest gewetenloze Brit, Andrew Smith (1). Een Nordic vliegtuig is op 28/8 in dienst van Avient opgestegen, is op 31/8 geland op eindbestemming Johannesburg (Zuid-Afrika) en heeft op 3/9 zijn eerste Avient-vlucht op Oostende afgerond. Kennelijk staat samenwerking met onethische maatschappijen terug op de agenda van de luchthavenactoren!

 

Dossier Andrew Smith: (1) (2) (3) (4) (5) (6)



 

 

 

 

Transitvluchten

 18,2 % !

(nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)



 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al twee jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer vier jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

free web tracker