Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

 

Vracht juli 2013 luchthaven Oostende

"NIEUW HISTORISCH DIEPTEPUNT"

 

Ingestort!

Het totale aantal vrachtvluchten daalde afgelopen maand met zo maar eventjes 20 stuks in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar! Er blijven er nu nog zo'n 30-tal over. Een instorting met maar liefst bijna 40 procent!!! Nordic Global voerde 60% minder vluchten uit, Egyptair min 36 % en World AW zo'n 20% minder.

De transitvluchten zijn helemaal verdwenen, dat is een verlies van 100%. Zeer goed nieuws voor het milieu uiteraard.

Met zo'n rapport zou de totale zinloosheid van deze vrachtluchthaven met één vlucht per dag (één!!) nu toch voor iedereen duidelijk moeten zijn!! Helaas hebben "de believers"  ondanks alles recent een nieuw strohalmpje toegeworpen gekregen. De kroniek van de aangekondigde God uit Frankrijk is afgelopen, et finalement "EGIS AVIA" le nouveau exploitant est arrivé! Die zal ook à l' exterieur het mooie leven komen maken (met ons belastingsgeld uiteraard). Wat daarbij dit keer opviel is de weinige poeha waarmee e.e.a. verkocht werd, geen mediashow, geen drummende gestelde of andere lichamen voor de gesubsidieerde camera's, geen beloftes van duizenden jobs... 

Maar we zijn wel weer vertrokken voor een paar jaar...

Wordt vervolgd...


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Jul 07 Jul 08 Jul 09

Jul
10

Jul 11 Jul 12

Jul
13

A300

18 11 23 9 5 11 7

MD11

15 11 14 32 33 31 21

DC8

0 5 3 7 0 0 0

B747

49 27 21 0 0 0 1
IL-76 0 0 0 0 0 0 0

An124

2 2 1 0 0 0 1

An12

6 7 0 4 1 0 2

An26

1 0 0 0 0 0 0
Ander 0 0 0 0 1 0 0
Totaal 91 63 62 52 40 42 32

 

 

 

Transit
 

 

Jul 07 Jul 08 Jul 09

Jul
10

Jul
11

Jul 12

Jul
13

 USA

0 3 0 0 0 0 0

 Saudi

5 5 1 4 4 7 0

 A300

0 0 0 0 0 0 0

 An124

0 0 0 0 0 1 0
 And/DC8 6 12 2 1 0 2 0

 Totaal

11 20 3 5 4 10 0

 

 

 

Totaal
 

 

Jul 07 Jul 08 Jul 09

Jul
10

Jul
11
Jul 12

Jul
13

 Eigen

91 63 62 52 40 42 32

 Transit

11 20 3 5 4 10 0

 Totaal

102 83 65 57 44 52 32
 

 

 

sprekende tabelletjes

In tien jaar tijd 77% gezakt
 

WILOO schat de totale vracht tijdens de afgelopen maand op zo'n 2495 ton, weer een enorme daling in vergelijking met juli vorig jaar (4323 ton)!
 

 

Moet er nog meer zand zijn?

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

  0 % !

 

 

Korte vluchten

12 %

(of 1 op 8)



Kerkhof APRON1

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

free web tracker

 

 

 

free web tracker