De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige Maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.
total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht juli 2013 luchthaven Oostende
"NIEUW HISTORISCH DIEPTEPUNT"
Ingestort!
Het totale aantal vrachtvluchten daalde afgelopen maand met zo
maar eventjes 20 stuks in vergelijking met dezelfde maand vorig
jaar! Er blijven er nu nog zo'n 30-tal over. Een instorting met maar
liefst bijna 40 procent!!! Nordic Global voerde 60% minder vluchten
uit, Egyptair min 36 % en World AW zo'n 20% minder.
De transitvluchten zijn helemaal verdwenen, dat is een verlies van
100%. Zeer goed nieuws voor het milieu uiteraard.
Met zo'n rapport zou de totale zinloosheid van deze
vrachtluchthaven met één vlucht per dag (één!!) nu toch voor
iedereen duidelijk moeten zijn!! Helaas hebben "de
believers" ondanks alles recent een
nieuw strohalmpje toegeworpen gekregen. De kroniek van de aangekondigde
God uit Frankrijk is afgelopen, et finalement "EGIS AVIA"
le nouveau exploitant est arrivé! Die zal ook à l' exterieur het
mooie leven komen maken (met ons belastingsgeld uiteraard). Wat daarbij
dit keer opviel is de weinige poeha waarmee e.e.a. verkocht werd, geen
mediashow, geen drummende gestelde of andere lichamen voor de
gesubsidieerde camera's, geen beloftes van duizenden jobs...
Maar we zijn wel weer vertrokken
voor een paar jaar...
Wordt vervolgd...
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Jul
07 |
Jul
08 |
Jul
09 |
Jul
10
|
Jul 11 |
Jul 12 |
Jul
13
|
A300 |
18 |
11 |
23 |
9 |
5 |
11 |
7 |
MD11 |
15 |
11 |
14 |
32 |
33 |
31 |
21 |
DC8 |
0 |
5 |
3 |
7 |
0 |
0 |
0 |
B747 |
49 |
27 |
21 |
0 |
0 |
0 |
1 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
An12 |
6 |
7 |
0 |
4 |
1 |
0 |
2 |
An26 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Totaal |
91 |
63 |
62 |
52 |
40 |
42 |
32 |
Transit
|
Jul
07 |
Jul 08 |
Jul 09 |
Jul
10
|
Jul
11 |
Jul 12 |
Jul
13
|
USA |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi |
5 |
5 |
1 |
4 |
4 |
7 |
0 |
A300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
And/DC8 |
6 |
12 |
2 |
1 |
0 |
2 |
0 |
Totaal |
11 |
20 |
3 |
5 |
4 |
10 |
0 |
Totaal
|
Jul
07 |
Jul 08 |
Jul 09 |
Jul
10
|
Jul
11 |
Jul
12 |
Jul
13
|
Eigen |
91 |
63 |
62 |
52 |
40 |
42 |
32 |
Transit |
11 |
20 |
3 |
5 |
4 |
10 |
0 |
Totaal |
102 |
83 |
65 |
57 |
44 |
52 |
32 |
|
|
sprekende tabelletjes
In tien jaar tijd 77% gezakt
WILOO schat de totale vracht tijdens de afgelopen
maand op zo'n 2495 ton, weer een
enorme daling in vergelijking met juli vorig jaar (4323
ton)!
Moet er nog meer zand zijn?
|
Transitvluchten
0 % !
Korte
vluchten
12 %
(of 1 op 8)
Kerkhof APRON1
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al DRIE jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al vijf jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's
|