De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.
total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
in de marge
Charleroi haalt de
zesmiljoenste passagier
zie... |
Vracht november 2012 luchthaven Oostende
"Een beeld zegt meer dan..."
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Nov
07 |
Nov
08 |
Nov
09
|
Nov 10 |
Nov 11 |
Nov
12
|
A300 |
23 |
15 |
27 |
23 |
13 |
17 |
DC10/MD11 |
22 |
17 |
15 |
38 |
40 |
25 |
DC8 |
1 |
2 |
1 |
3 |
1 |
0 |
B747 |
25 |
28 |
20 |
1 |
1 |
1 |
IL-76 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
An124 |
3 |
1 |
0 |
1 |
3 |
0 |
An12 |
2 |
0 |
0 |
7 |
0 |
1 |
An26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
Totaal |
77 |
63 |
63 |
74 |
59 |
45 |
Transit
|
Nov
07 |
Nov 08 |
Nov
09
|
Nov
10 |
Nov 11 |
Nov
12
|
USA |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Saudi/B747 |
5 |
7 |
3 |
1 |
1 |
4 |
ACE/DC8 |
15 |
13 |
6 |
0 |
0 |
0 |
VDA/An124 |
0 |
11 |
2 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Totaal |
20 |
33 |
11 |
1 |
1 |
5 |
Totaal
|
Nov
07 |
Nov
08 |
Nov
09
|
Nov
10 |
Nov
11 |
Nov
12
|
Eigen |
77 |
63 |
63 |
74 |
59 |
46 |
Transit |
20 |
33 |
11 |
1 |
1 |
5 |
Totaal |
97 |
93 |
74 |
75 |
60 |
50 |
|
|
Ondanks een 'vervijfvoudiging' (van één naar vijf!) van het aantal transitvluchten daalt het
totale aantal bewegingen met zo'n 17 procent. De non-transit
vluchten daalden met maar liefst 24 procent. Het blijft een eentonig
verhaal. En ja er zijn dus nog zekerheden in de economie... de Oostendse vrachtluchthaven... die al decennia lang zijn
nutteloosheid bewijst.
WILOO schat de totale
vracht deze maand op zo'n 3500 ton, of zo'n vijf vrachtauto's
per dag. Om daarvoor 350 ha in beslag te nemen, een hele
infrastructuur op poten te houden, plus een 24-uurs bemanning op de
been... pffff, what a waste of money people and profit. Chapeau
Vlaanderen!
Ps. Van de vrachtvluchten in november '12 was 8%
een korte vlucht
|
Transitvluchten
10 % !
(nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al twee jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer vier jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's
|