De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.
total crash in 2012?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2011
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht oktober 2012 luchthaven Oostende
"Transitvluchten en dwaalgasten troef"
Ondanks
beetje dicht in 't begin,
af en
toe een vrachtje hier,
en opnieuw wat veel tankbeurtjes daar (*),
en zodoende blijft de vracht deze maand wat gespaard,
(*) voor het
corrupte dictatoriale Saudi regime
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Okt
07 |
Okt
08 |
Okt
09
|
Okt 10 |
Okt 11 |
Okt
12
|
A300 |
14 |
12 |
20 |
12 |
6 |
8 |
DC10/MD11 |
13 |
18 |
18 |
39 |
34 |
28 |
DC8 |
2 |
3 |
5 |
1 |
1 |
0 |
B747 |
31 |
36 |
26 |
0 |
0 |
1 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
An124 |
7 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
An12 |
4 |
0 |
2 |
2 |
1 |
0 |
An26 |
1 |
0 |
0 |
1 |
2 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
Totaal |
72 |
69 |
72 |
55 |
47 |
38 |
Transit
|
Okt
07 |
Okt 08 |
Okt
09
|
Okt
10 |
Okt 11 |
Okt
12
|
USA |
4 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
Saudi/B747 |
3 |
8 |
3 |
5 |
3 |
11 |
ACE/DC8 |
13 |
13 |
4 |
0 |
0 |
0 |
VDA/An124 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Totaal |
20 |
21 |
7 |
7 |
3 |
11 |
Totaal
|
Okt
07 |
Okt
08 |
Okt
09
|
Okt
10 |
Okt
11 |
Okt
12
|
Eigen |
72 |
69 |
72 |
55 |
47 |
38 |
Transit |
20 |
21 |
7 |
7 |
3 |
11 |
Totaal |
92 |
90 |
79 |
62 |
50 |
49 |
|
|
Ondanks een verviervoudiging van het aantal transitvluchten daalt het
totale aantal bewegingen met zo'n 2 procent. WILOO schat de totale
vracht deze maand op zo'n 4200 ton. De tonnage is natuurlijk
niet belangrijk voor de inkomsten van de luchthavenexploitant, het
aantal bewegingen en de MTOW/beweging is dat wel.
Dat er zo weinig non-transit vracht is, wijst weer eens op de
zinloosheid van vracht in Oostende (hoeveel daarvan zou nuttig zijn
volgens GROEN Oostende, de bonen uit Kenia?).
|
Transitvluchten
22,5 % !
(nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al twee jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer vier jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's
|