Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2012?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2011

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

Vracht oktober 2012 luchthaven Oostende

 

"Transitvluchten en dwaalgasten troef"

Ondanks beetje dicht in 't begin,
af en toe een vrachtje hier,
en opnieuw wat veel tankbeurtjes daar (*),
en zodoende blijft de vracht deze maand wat gespaard,

(*) voor het corrupte dictatoriale Saudi regime


Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Okt 07 Okt 08

Okt
09

Okt 10 Okt 11

Okt
12

A300

14 12 20 12 6 8

DC10/MD11

13 18 18 39 34 28

DC8

2 3 5 1 1 0

B747

31 36 26 0 0 1
IL-76 0 0 0 0 0 1

An124

7 0 1 0 1 0

An12

4 0 2 2 1 0

An26

1 0 0 1 2 0
Ander 0 0 0 0 2 0
Totaal 72 69 72 55 47 38

 

 

 

Transit
 

 

Okt 07 Okt 08

Okt
09

Okt
10

Okt 11

Okt
12

 USA

4 0 0 2 0 0

 Saudi/B747

3 8 3 5 3 11

 ACE/DC8

13 13 4 0 0 0

 VDA/An124

0 0 0 0 0 0
 Ander 0 0 0 0 0 0

 Totaal

20 21 7 7 3 11

 

 

 

Totaal
 

 

Okt 07 Okt 08

Okt
09

Okt
10
Okt 11

Okt
12

 Eigen

72 69 72 55 47 38

 Transit

20 21 7 7 3 11

 Totaal

92 90 79 62 50 49
 

 


Ondanks een verviervoudiging van het aantal transitvluchten daalt het totale aantal bewegingen met zo'n 2 procent. WILOO schat de totale vracht deze maand op zo'n 4200 ton. De tonnage is natuurlijk niet belangrijk voor de inkomsten van de luchthavenexploitant, het aantal bewegingen en de MTOW/beweging is dat wel.

Dat er zo weinig non-transit vracht  is, wijst weer eens op de zinloosheid van vracht in Oostende (hoeveel daarvan zou nuttig zijn volgens GROEN Oostende, de bonen uit Kenia?).

 

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

 22,5 % !

(nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)



 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al twee jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer vier jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

 

 

free web tracker