De luchthavendirectie
en (publicatie van) cijfers
Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie
vrachtcijfers op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel.
Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op
"kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.
Omdat we slechte
ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie
gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de
boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als
opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen
schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.
total crash in 2011?
in de marge:
jaaroverzicht
vracht 2010
de ∞-reeks
sprookjes
het
luchthavencharter
|
Vracht december 2011 luchthaven Oostende
Onze tabelletjes:
Eigen
vluchten
|
Dec
07 |
Dec
08 |
Dec
09
|
Dec 10 |
Dec
11
|
A300 |
32 |
32 |
28 |
37 |
23 |
DC10/MD11 |
20 |
23 |
15 |
38 |
44 |
DC8 |
2 |
2 |
4 |
0 |
0 |
B747 |
22 |
26 |
52 |
1 |
1 |
IL-76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
An124 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
An12 |
4 |
0 |
0 |
3 |
0 |
An26 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
Ander |
0 |
0 |
0 |
4 |
4 |
Totaal |
81 |
84 |
99 |
84 |
73 |
Transit
|
Dec
07 |
Dec 08 |
Dec
09
|
Dec 10 |
Dec
11
|
USA |
1 |
13 |
0 |
5 |
0 |
Saudi/B747 |
12 |
16 |
7 |
4 |
5 |
ACE/DC8 |
15 |
12 |
3 |
0 |
0 |
VDA/An124 |
0 |
7 |
1 |
1 |
1 |
Ander |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
Totaal |
28 |
48 |
15 |
10 |
6 |
Totaal
|
Dec
07 |
Dec
08 |
Dec
09
|
Dec
10 |
Dec
11
|
Eigen |
81 |
84 |
99 |
84 |
73 |
Transit |
28 |
48 |
15 |
10 |
6 |
Totaal |
109 |
132 |
114 |
94 |
79 |
|
|
sprekende grafieken
Tonnages december '11
WILOO schat dat bij een identieke beladingsgraad
in dec. '11 als in dec. '10 de vrachttonnage zo'n 6250 ton bedraagt,
een daling van ongeveer 7,5 % ten opzichte van december '10 (6760 ton).
|
Transitvluchten
8 %
(meestal nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)
(Meridian Airways
wordt sinds 28 juli '10 aan de grond gehouden in België, en staat sinds
2 september '10 op de EU zwarte lijst van onveilige
luchtvaartmaatschappijen)
Sinds april 2010 ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee
B-742's van MK staan er al een jaar lang te oxideren in de
zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met
veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006,
staat er nu al weer drie jaar leeg! In de zone van de
Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door
autobedrijven.
foto's
|