Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2011?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2010

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

Vracht december 2011 luchthaven Oostende

 



Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Dec 07 Dec 08

Dec
09

Dec 10

Dec
11

A300

32 32 28 37 23

DC10/MD11

20 23 15 38 44

DC8

2 2 4 0 0

B747

22 26 52 1 1
IL-76 0 0 0 0 0

An124

1 1 0 0 1

An12

4 0 0 3 0

An26

0 0 0 1 0
Ander 0 0 0 4 4
Totaal 81 84 99 84 73

 

 

 

Transit
 

 

Dec 07 Dec 08

Dec
09

Dec 10

Dec
11

 USA

1 13

0

5

0

 Saudi/B747

12 16

7

4

5

 ACE/DC8

15 12

3

0

0

 VDA/An124

0 7

1

1

1

 Ander 0 0 4 0 0

 Totaal

28 48

15

10

6

 

 

 

Totaal
 

 

Dec 07 Dec 08

Dec
09

Dec 10

Dec
11

 Eigen

81 84 99 84 73

 Transit

28 48 15 10 6

 Totaal

109 132 114 94 79
 

 

 

sprekende grafieken

 

 

 

 

Tonnages december '11
 

WILOO schat dat bij een identieke beladingsgraad in dec. '11 als in dec. '10 de vrachttonnage zo'n 6250 ton bedraagt, een daling van ongeveer 7,5 % ten opzichte van december '10 (6760 ton).

 

 

 

 

 

 

 

Transitvluchten

8 %

(meestal nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)


(Meridian Airways

wordt sinds 28 juli '10 aan de grond gehouden in België, en staat sinds 2 september '10 op de EU zwarte lijst van onveilige luchtvaartmaatschappijen)
 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al een jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer drie jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

free web tracker