Start contact links rondrit Economie&Werk

 

 

 

De luchthavendirectie en (publicatie van) cijfers

Op sommige maanden publiceert de luchthavendirectie vrachtcijfers  op andere weer niet, of heel laattijdig of supersnel. Geen touw aan te knopen...
De geëtaleerde tonnagecijfers duiden soms op "kwantumsprongen van de beladingsgraad". Straffe kost.

Omdat we slechte ervaringen hebben met de kwaliteit van andere door de directie gepubliceerde cijfers, denk hierbij aan de talrijke fouten in de QC-rapportage, het jarenlang ongemerkte gat van €300.000 in de boekhouding door gesjoemel, het aanhouden van oninbare parkeergelden als opsmuk van de balansen, enz., publiceren wij graag ook onze eigen schattingen van de tonnages, gebaseerd op jarenlange ervaring.

 

 



 

 

 

 


total crash in 2011?
 

 

 

in de marge:


jaaroverzicht vracht 2010

 

 

de -reeks
 sprookjes
het
luchthavencharter

 

Vracht juli 2011 luchthaven Oostende

What a surprise... opnieuw een barslechte maand. De slechte score van Egyptair spreekt weer boekdelen. In de eerste tien dagen van augustus waren ze zelfs volledig afwezig.
Voor de rest... pffff what a waste of...

Waarom dat beetje vracht dat nog rest niet verplaatsen naar Luik en deze zinloze en zeer slecht gelegen ingeknelde vrachtluchthaven, niet gewoon afschrijven?

Helaas, dat laatste
vraagt een moedige, minder zwendelzwaaiende en meer economisch denkende, politieke klasse. 3x Helaas!

Onze tabelletjes: 
 

Eigen vluchten
 

 

Juli 08

Juli
09

Juli 10

Juli
11

A300

11 23 9 5

DC10/MD11

11 14 32 33

DC8

5 3 7 0

B747

27 21 0 0
IL-76 0 0 0 0

An124

2 1 0 0

An12

7 0 4 1

An26

0 0 0 0
Ander 0 0 0 1
Totaal 63 62 52 40

 

 

 

Transit
 

 

Juli 08

Juli
09

Juli 10

Juli
11

 USA

3

0

0

0

 Saudi/B747

5

1

4

4

 ACE/DC8

12

2

1

0

 VDA/An124

0

0

0

0

 Ander 0 0 0 0

 Totaal

20

3

5

4

 

 

 

Totaal
 

 

Juli 08

Juli
09

Juli 10

Juli
11

 Eigen

63 62 52 40

 Transit

20 3 5 4

 Totaal

83 65 57 44
 

 

 

sprekende grafieken

 

 

 

Tonnages juli '11
 

WILOO schat de vrachttonnage in Juli '11 op zo'n 3800 ton (bij een voorzichtig geschatte beladingsgraad die 12% hoger ligt dan het gemiddelde van de voorgaande jaren), een daling van ongeveer 12,4% ten opzichte van Juli '10 (4.338 ton).

 

Volgens op 11 augustus '11 door de luchthavendirectie gepubliceerde cijfers zou de vracht in juli 4.128 ton bedragen (-4,8%). Dit betekent dat de beladingsgraad niet 12% hoger maar al 22,5% hoger ligt dan het gemiddelde van voorgaande jaren! Als dat maar goed gaat..., straks raken de toestellen nog overladen?

 

 

 

Transitvluchten

x %

(meestal nachtelijke tankbeurten Saudi Arabian Cargo)


(Meridian Airways

wordt sinds 28 juli '10 aan de grond gehouden in België, en staat sinds 2 september '10 op de EU zwarte lijst van onveilige luchtvaartmaatschappijen)
 

Sinds april 2010  ligt "apron 1" er desolaat bij. Twee B-742's van MK staan er al een jaar lang te oxideren in de zilte zeewind. De MK Airlines loods (kostprijs €4 milj.), met veel feestgedruis en beloftes van duizenden jobs ingehuldigd in 2006, staat er nu al weer drie jaar leeg! In de zone van de Rolbaanstraat worden meer en meer terreinen ingepalmd door autobedrijven.

foto's





 

 

 

free web tracker